neoprávněně účtovaná oprava spotřebiče

Dotaz ze dne 27. 4. 2010 16:45.

Otázka

V květnu 2007 jsem si zakoupila elektrický sporák "Mora" V listopadu 2009 se mi porouchal horkovzduch.Opraváři jsem předložila paragon o nákupu, ten konstatoval, že mám po záruce a vybral za opravu 1500,- Kč. Bohužel až nyní jsem si přečetla brožurku, která byla přiložena k dokladům o nákupu a vyčetla jsem z ní, že u sporáků Mora(vyjma některých typu- které se mně netýkají) se záruka prodlužuje o 1 rok. Mám nějakou šanci, aby mi byla neoprávněně účtovaná částka vrácena?

Odpověď

Dobrý den, pakliže byl výrobek v záruční době, měla jste právo na bezplatnou opravu (či výměnu věci nebo její části). Doporučovala bych kontaktovat prodejce, vysvětlit situaci (případně vše zaslat písemně doporučeně) a požádat o vrácení prostředků za opravu. Nebude-li ochoten, lze zkusit pohrozit inspekcí (Česká obchodní inspekce) či uplatnění svého práva soudní cestou. Pokud toto nepomůže, nezbude než své „výhružky“ uskutečnit. Inspekce nemůže přikázat vrácení prostředků, ale může prodejci uložit pokutu. Prostředky byste musela vymáhat soudní cestou (v rámci žaloby lze požadovat uhrazení soudních nákladů). Lze také zkusit prodejci nabídnout řešení prostřednictvím mediace (http://adr.komora.cz/Stranky/default.aspx). Aby bylo možné případný spor řešit mediací, museli by s tím souhlasit obě strany. S pozdravem Květa Kudová, Občanská poradna o.s. Společnou cestou