Prodloužená reklamace

Dotaz ze dne 15. 7. 2014 13:25.

Otázka

Dobrý den,podal jsem reklamaci v bance a po 30 denní lhůtě mě zdělili, že si vyhrazují právo na prodloužení lhůty. Tajímalo by mě tedy jak dlouho můžou tuto reklamaci odkládat?

Odpověď

Dobrý den,

z Vašeho dotazu není zřejmé co konkrétně reklamujete, ale pokud lze předpokládat, že jde o reklamaci v rámci platebního styku, je třeba vyjít ze zákona o platebním styku, který ukládá bance povinnost vydat pravidla pro vyřizování stížností a reklamací, ale konkrétní podmínky zde nejsou stanoveny. V první fázi lze tudíž doporučit seznámit se s reklamačním řádem dotčené banky a posoudit její jednání z pohledu těchto podmínek. Není neobvyklé, že vyřízení reklamace je delší než 30 dnů - např. reklamace v rámci platebních karet mohou trvat poměrně dlouho (řídí se pravidly jednotlivých karetních skupin).

Každopádně pokud Vám po uplynutí lhůty 30 dnů bylo odpovězeno tak, že není ani řádově jasné, v jaké lhůtě lze očekávat vyřízení reklamace, rozhodně bych zde banku požádal o sdělení časového rámce, v rámci kterého lze očekávat vyřízení reklamace.

Dojde-li na to, že se spor nepodaří z Vašeho pohledu vyřešit pomocí reklamačního řízení, můžete se u některých bank obrátit na tzv. Bankovního arbitra (zvláštní instituce zpravidla na úrovni finanční skupiny banky), nicméně z hlediska nezávislých orgánů z obecnou působností existuje v ČR tzv. Finanční arbitr, který má mimo jiné možnost rozhodovat spory mezi klientem a bankou ohledně platebního styku a představuje pro občany zajímavou alternativou k vedení "klasického" soudního sporu, řízení před arbitrem bývá zpravidla podstatně rychlejší a hlavně za něj klient nemusí platit. Další informace naleznete na http://www.finarbitr.cz/cs/.

V případě potřeby svůj dotaz doplňte nebo upřesněte.

S pozdravem,

Ondřej Načeradský, Občanská poradna o.s. Společnou cestou.

Souhlasím se vším