Povinnost zaměstnace v případě výpovědi

Dotaz ze dne 1. 11. 2011 13:17.

Otázka

Dobrý den, dostal jsem po odpracovaných 40ti letech výpověď pro nadbytečnost. Důvodem výpovědi je zrušení funkce. Jsem v tomto případě povinnen předávat protokolárně jiným pracovníkům náplň zrušené funkce? Nezrušila se tím i pracovní náplň funkce ? Konkrétně se jedná se o požární ochranu, BOZP, vodní hospodářství, odpadové hospodářství, ochranu ovzduší, chemické látky apod. Děkuji.

Odpověď

Dobrý den,

nejsem si zcela jist Vaším dotazem. Až do stanoveného dne skončení pracovního poměru jste povinen konat sjednanou práci a za součást sjednané práce lze nepochybně považovat i předání pracovních povinností zaměstnancům, kteří mají dotčené úkoly dále zajišťovat. Není nic neobvyklého, že obsah některého pracovního místa je rozdělen mezi několik jiných pracovních míst. V žádném případě nelze klást rovnítko mezi zánik konkrétního pracovního místa a zánik dotčených činností.

Skončením pracovního poměru pak naopak Vaše povinnost konat práci zaniká, takže pokud se zjistí nějaké nejasnosti po skončení pracovního poměru, je pouze na Vás, zda budete ochoten takto zpětně něco Vašim nástupcům dovysvětlovat.

V případě potřeby svůj dotaz prosím doplňte nebo upřesněte.

S pozdravem,

Ondřej Načeradksý, Občanská poradna o.s. Společnou cestou.

Souhlasím se vším