placeni odpadu

Dotaz ze dne 28. 1. 2013 17:33.

Otázka

dobry den,bydlime v bytovce.mame kontejner pro 6 rodin.chteli jsme si dat popelnici zvlast jen pro 1 rodinu.na urade nam rekli ze to neni mozne.poradite mi prosim.pokud to je mozne napiste mi co mam na urade rici.dekuji za odpoved

Odpověď

Dobrý den,

shromažďování a odstraňování odpadu je v kompetenci obce. Podmínky sběru odpadu a dalšího nakládání může obec upravit obecně závaznou vyhláškou. Doporučuji proto podívat se do vyhlášky vydané Vaším městem nebo obcí.

Hlavní město Praha problematiku svozu odpadu upravuje ve vyhlášce č. 5/2007 (najít lze zde http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistrat/uredni_deska_a_oznameni/vyhledavani_v_pravnich_predpisech/rok_2007-vyhlaska_cislo_5_ze_dne_26_04_2007.html). V této vyhlášce stanoví, že vlastník objektu je povinen u svozové služby objednat dostatečný počet sběrných nádob (objem nádob stanoví příloha vyhlášky, a to podle charakteru objektu a počtu osob). Pokud ke sběru odpadu nepostačuje dosavadní množství nádob, buď toto lze řešit zvýšením počtu nádob nebo zvýšením frekvence svozu.

Pokud jste z Prahy, pak doporučuji obrátit se na vlastníka domu, v němž bydlíte (vlastník, družstvo nebo společenství vlastníků bytových jednotek), aby buď u svozové služby zvýšil počet popelnic nebo aby dojednal častější odvoz odpadu.

Pokud by se vlastníkovi objektu podařilo navýšit počet popelnic, mohli byste se s ním dohodnout na vyčlenění jedné popelnice pouze pro Vaše potřeby a dále dohodnout na úhradě poplatku za odvoz.

Pokud nebydlíte v Praze, doporučuji najít příslušnou vyhlášku města nebo obce, která tuto problematiku upravuje, a poté dohodnout s vlastníkem, družstvem nebo společenstvím vlastníků (popř. správcem) domu další postupu.

S přáním hezkého dne

Kateřina Čočková

za Občanskou poradnu o. s. Společnou cestou

Souhlasím se vším